جوانسازی سازی پوست با میکرونیدلینگ در کلینیک رها

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین، موثرترین و بی خطرترین روش ها برای رفع مشکلات پوست می باشد. ما در کلینیک رها ، از این روش برای رفع انواع مشکلات پوست و مو استفاده می کنیم. رفع چین و چروک پوست ، رفع جای اسکار و زخم از پوست ، رفع جای سوختگی ، درمان ترک های پوستی یا همان استرچ مارک ، درمان ریزش مو و رفع لکه پوستی با میکرونیدلینگ امکان پذیر است.

میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که فرایند کلاژن سازی پوست را تحریک و افزایش می دهد. فرایند کار در این روش بوسیله سوزن های بسیار ریزی انجام می شود که وارد پوست می شود. سوزن ها به طور مرتب و مداوم در طی چند دقیقه بارها و بارها وارد پوست می شود. وارد شدن سوزن ها در پوست باعث تحریک مکانیکال پوست می شود. در نتیجه باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد پوست می شود. توجه داشته باشید که سوزن ها به صورت عمیق وارد نمی شود و تنها لایه اپیدرم پوست را سوراخ می کند. این سوراخ شدن موجب تخریب این لایه نمی شود و خونریزی ممکن در این روش در حد بسیار کم و ظریف خواهد بود. توجه داشته باشید که موفقیت این روش به عواملی چون دستگاه مورد استفاده و تجربه پزشک بستگی دارد.

 

 
 

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

همانگونه که در بالا گفتیم میکرونیدلینگ یک روش تحریک مکانیکال است که باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود. این کار باعث ترمیم ساختار و علکرد پوست می شود. میکرونیدلینگ به عنوان یک روش جوانسازی پوست موثر و بی خطر شناخته می شود. ما در اینجا سعی خواهیم نمود که شما را با این روش به طور کامل آشنا نماییم. در ادامه توضیحات کاملی در خصوص این روش خواهیم داد. همچنین در مورد کاربردهای آن ، عوارض و مزایایش با شما صحبت خواهیم کرد. در صورتی که تصمیم به استفاده از این خدمات زیبایی را دارید این مقاله را تا انتها بخوانید.

انجام میکرونیدلینگ باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. در نتیجه این روش تولید فاکتورهای رشد پوست و رشته های کلاژن و الاستیکی افزایش می یابد. افزایش این فاکتورها باعث افزایش ضخامت لایه اول پوست (اپیدرم) می شود. شایان ذکر است که رشته های الاستین و کلاژن از جنس پروتئین بوده و خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست از این فاکتور می باشد. تفاوت پوست جوان و پیر در میزان همین دو فاکتور در پوست می باشد.

میکرو نیدلینگ چگونه انجام می شود؟

میکرونیدلینگ با استفاده از دو نوع دستگاه و یا وسیله به نام های “درماپن” و “درمارولر” قابل انجام است. هر دو این دستگاه ها شامل سوزن های بسیار ریز از جنس تیتانیوم هستند. در دستگاه میکرونیدلینگ درماپن سوزن ها در کنار هم بوده و در هر دفعه به صورت یکجا وارد پوست می شود. در درمالرولر سوزن ها بر روی غلتکی هستند که با حرکت بر روی پوست وارد آن می شوند. درمارولر بیشتر یک وسیله ابتدایی می باشد و در کلینیک های معتبر استفاده  نمی شود. قطر سوزن ها نیم میلیمتر می باشد.

با ورود سوزن ها به پوست، خونریزی بسیار ظریف و یکنواختی در پوست اتفاق می افتد. در پی این خونریزی بدن برای ترمیم این قسمت پوست واکنش نشان می دهد که در نهایت باعث بازسازی و جوانسازی می شود. مساله ای که در اینجا مهم است تعیین دقیق عمق ورود سوزن به پوست است. این دقت عمل برای گرفتن نتیجه و پرهیز از آسیب به بیمار بسیار مهم است. تجربه پزشک در اینجا بسیار مهم است.

ورود این سوزن های ریز به پوست بدون درد است. با اینحال قبل از میکرونیدلینگ موضع مد نظر بی حس می شود. میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی بوده و هیچ آسیب و یا عارضه ای ندارد. برای نتیجه گیری بهتر می توان پس از ورود سوزن ها از محصولات محرک کلاژن سازی استفاده کرد. بدین صورت که بر روی پوست سوراخ شده از اسید هیالورونیک و یا سرم ویتامین C استفاده کرد.

تعداد جلسات میکرونیدلینگ

همانند بسیاری از روش های جوانسازی، برای نتیجه گیری حداکثری، این روش در چند جلسه انجام می شود. زمان هر جلسه میکرونیدلینگ بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. این زمان بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک تعیین می گردد. بسته به نیاز تعداد جلسات میکرونیدلینگ از یک تا چند جلسه متغیر خواهد بود. به عنوان مثال برای رفع جای جوش، چهار جلسه و برای رفع جای سوختگی 5 جلسه تجویز می شود. هرچند با توجه به وسعت و عمق زخم سوختگی این تعداد جلسه می تواند افزایش داشته باشد.

فاصله بین جلسات میکرونیدلینگ

برای نتیجه گیری بهتر در کلینیک رها، ما فاصله زمانی 4 تا 6 هفته ای را در نظر می گیریم. این زمان برای آن است که پوست فرصت کافی برای ترمیم داشته باشد.

کاربردهای میکرونیدلینگ برای مشکلات پوست و مو

همانگونه که گفتیم از میکرونیدلینگ برای رفع مشکلات پوست استفاده می شود. در کلینیک رها برای رفع مشکلات زیر از این روش استفاده می شود.

جوانسازی و رفع چین و چروک پوست

کاهش غلظت کلاژن و الاستین یکی از دلایل ایجاد چین و چروک پوست و افتادگی آن است. این دو فاکتور عنصر تشکیل دهنده ماتریکس بافت همبند پوستی که سلول ها را محکم در کنار هم نگه می دارند. با تحریک مکانیکال توسط میکرو نیدلینگ سولول های پوست وادار به تکثیر می شوند. برای رفع چین و چروک با میکرونیدلینگ بین 3 تا 5 جلسه درمانی لازم است. فاصله بین جلسات 6 هفته می باشد.

درمان جای جوش و آکنه

ایجاد منافذ بسیار ریز باعث ایجاد عروق جدید و رشته کلاژن ها در پوست می شود. برای درمان جای جوش و آکنه در کلینیک از برخی محصولات بر پایه سلول های بنیادی گیاهی استفاده می شود. این محصولات شامل فاکتورهای رشد پلاکتی و فیبروپلاست هستند.

استرچ مارک یا ترک های ناشی از حاملگی ، چاقی و بلوغ

استرچ مارک و یا همان ترک های پوستی بر اثر زیاد از حد کشیده شده پوست ایجاد می گردد. چاقی بر اثر اضافه وزن و یا حاملگی بیشترین دلیل آن است. با کشیده شدن پوست خاصیت کشسانی و یا فنری آن از بین می رود. این ترک ها در ابتدا به رنگ قرمز و یا صورتی تا بنفش هستند. به مرور زمان رنگ آنها سفید شده و وضوحشان از بین می رود. استفاده از میکرونیدلینگ برای رفع استرچ مارک و یا ترک ها بسیار مناسب است. برای رفع این مشکلات نیزا به تعداد 8 جلسه می باشد. فاصله جلسات 6 هفته ای است. میکرو نیدلینگ یک روش ارزان و بسیار مناسب برای رفع این مشکلات است.

رفع جای سوختگی با میکرونیدلینگ + جای زخم

جای زخم های ناشی از جراحت و بخیه و سوختگی جزو مواردی است که می توان با استفاده از میکرو نیدلینگ از بین برد. تعداد جلسات بسته به وسعت و عمق جای سوختگی تعیین میشود.

جلوگیری از ریزش مو

استفاده از این روش برای جلوگیری از ریزش مو در کلینیک رها انجام می شود. با توجه به غیر تهاجمی بودن این روش بسیار مناسب تر از روش های دارویی است.

رفع تیرگی و لکه های پوست

این روش باعث بازسازی سلول های سطحی پوست (کراتینوسیت ها) می شود. در نتیجه پوست روشن تر شده و لک ها از بین خواهند رفت.

مزایای میکرو نیدلینگ

  • مهمترین مزیت میکرونیدلینگ، استفاده از قابلیت خود بدن برای ترمیم و جوانسازی است.
  • سرعت بهبودی ظاهر پوست بسیار بالا می باشد و فرد مانعی برای پرهیز از فعالیت های زندگی ندارد.
  • این روش هیچ آسیبی به اپیدرم پوست نزده و باعث تخریب آن نمیشود.
  • این روش نسبت به سایر روش ها ارزان تر است.
  • در میکرونیدلینگ امکان عفونت بسیار پایین است. این مساله بخاطر این است که منافذ پوست سریع بسته می شود.
  • آثار این روش در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده است.

عوارض میکرونیدلینگ

در ابتدا گفتیم که میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی و بی خطر است. تا به امروز عارضه ماندگاری و خطرناکی برای این روش گزارش نشده است. با اینحال پس از انجام این روش برخی عارضه های موقت در پوست ایجاد می گردد که نهایتا تا 72 ساعت رفع می شود. در زیر برخی از عارضه های احتمالی را بیان می کنیم:

تورم و قرمزی پوست

احتمال دارد که در روزهای اول پس از درمان پوست شما تا حدودی قرمز و متورم باشد. با اینحال شما می توانید پس از گذشت 3 ساعت از جلسه درمان تان از لوازم آرایشی استاندارد استفاده کنید.

ایجاد حساسیت و یا آلرژی

در صورتی که شما به مواد فلزی آلرژی داشته باشید این عارضه برای شما محتمل است. همچنین احتمال پاره شدن جوش ها در بیماران دارای آکنه فعال زیاد است. در صورتی که دارای آکنه فعال باشید بهتر است تا زمان رفع التهاب آن جلسه تان را به تعویق بیندازید.

پیگمانتاسیون

پس از درمان با این روش بهتر است که در معرض آفتاب مستقیم نباشید. این مساله منجر تیرگی پوست (هایپرپیگمنتیشن) خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. SPF کرم بالای 30 باشد.

کهیر یا جوش

احتمال کهیر و یا جوش بسیار پایین است.

خارش یا احساس سوزش

تعداد بسیار کمی از بیماران از خارش پس از میکرونیدلینگ شکایت کرده اند. هرچند این عارضه در مدت چند ساعت رفع می گردد.

تبخال

در صورتی که شما سابقه تبخال داشته باشید، امکان بروز این عارضه وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از داروهای پیشگیری کننده استفاده کنید.

هماتوم (کبودی)

کبودی پوست جزو عوارض بسیار نادر است.

چه کسانی نباید میکرو نیدلینگ انجام دهند؟

  • خانم های باردار و شیرده
  • بیماران هموفیلی
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد و آسپیرین مصرف می کنند.
  • افرادی دارای زخم و یا خراشیدگی باز بر روی پوست.
  • افرادی با سابقه پرتو درمانی و یا اشعه درمانی بر روی پوست در طول یکسال گذشته.
  • افراد دارای عفونت پوستی ، بیماری‌های پوستی و هرپس سیمپلکس ، عارضه و تب خال.
  • افرادی که دارای سابقه در آوردن گوشت اضافه (کلوئید) در محل عارضه هستند.
  • افرادی که زخم هایشان دیر التیام پیدا می کند.
  • افراد تحت درمان با داروی اکوتان در سه ماه گذشته.

 

مراقبت‌های قبل از میکرونیدلینگ

قبل از میکرونیدلینگ مراقبت های خاصی مورد نیاز نیست. با اینحال بایستی نکات زیر توسط بیمار و پزشک رعایت و کنترل شود.

  • هر گونه کرم ، لوسیون و مواد آرایشی باید از روی پوست پاک شود.
  • در صورت مصرف هر گونه داروی خاص و داشتن ضایعه پوستی مثل تب خال به پزشک معالج اطلاع دهید.
  • در صورت استفاده از روش های درمانی دیگر در گذشته به پزشک معالج تان اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

دوره نقاهت میکرونیدلینگ بسیار کوتاه است. با اینحال با رعایت کردن برخی موارد توسط بیمار بهبودی پوست سریعتر اتفاق می افتد.

  • پس از میکرونیدلینگ پوست دچار قرمزی و التهاب می شود. بهتر است به پوست خود دست نزنید. این التهاب بین 12 تا 48 ساعت رفع می گردد.
  • به هیچ عنوان برای رفع التهاب از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید. (هیچ دارویی حتی ادویل و یا ایبوپروفن)
  • تا 24 الی 48 ساعت حمام نکنید تا پوست در معرض آب قرار نگیرد.
  • تا 48 ساعت انجام ورزش و کارهای سنگین که موجب تعریق پوست می شود بپرهیزید.
  • حداقل 3 تا 10 روز در معرض مستقیم آفتاب نباشید. در صورت اجبار به حضور در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  • در صورت پوسته پوسته شدن آن را دستکاری نکنید. استفاده از مرطوب کننده های پوست بهترین کار در این مواقع است.
  • حداقل تا 3 روز از محصولات حاوی اسید و یا فعال کننده ، رتینول استفاده نکنید.

خطرات میکرونیدلینگ

رعایت نکات بهداشتی برای انجام میکرونیدلینگ بسیار ضروری است. عدم رعایت این نکات می تواند بسیار خطرناک باشد. سوزن های مورد استفاده (کارتریج) بایستی یکبار مصرف باشد. استفاده از سوزن (کارتریج) غیر استاندارد باعث کند شدن آن شده و بافت را تخریب می کند. این تخریب بافت می تواند باعث عفونت و آسیب به بیمار شود.

نکته بسیار مهم :توجه داشته باشید که استفاده از کارتریج یک بار مصرف به تنهایی حافظ سلامتی شما نیست. در صورتی که کارتریج استاندارد نباشد خون و یا مایعات بیمار می تواند به داخل هندپیس نفوذ کند. در این حالت امکان انتقال بیماری های عفونی همچون ایدز و یا هپاتیت وجود دارد.

راهنمایی مهم : در کارتریج های استاندارد نوع خاصی واشر استفاده می شود. این واشر حالت ارتجاعی دارد. در صورتی داخل کارتریج به واشر پلاستیکی ارتجاعی ، فنر فلزی مشاهده کردید به هیچ عنوان اجازه انجام ندهید. چرا که این کارتریج ایزوله نبوده و می تواند به قیمت جانتان تمام شود.

 

میکرونیدلینگ صورت

صورت انسان مهمترین عضو برای زیباشناختی است. علائم پیری و جوانی افراد در صورت آنها ظاهر میگردد. در حقیقت پیری و یا جوانی یک فرد در وهله در صورت او پیدا می شود. بنابراین جوانسازی پوست صورت یکی از دغدغه های همه افراد است. هرچند خانم ها بیشتر اهمیت می دهند ولی این روزها آقایان نیز به دنبال جوانسازی پوست می باشد. میکرونیدلینگ صورت برای موارد زیر قابل انجام است.

  • جوانسازی پوست صورت
  • رفع لک ها و تیرگی های صورت
  • رفع چین و چروک صورت
  • رفع جای جوش و آکنه
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست صورت
  • رفع جای زخم و یا سوختگی

 

 

میکرونیدلینگ ابرو

یکی از مشکلات خانم ها داشتن ابروان نازک و کم پشت بخاطر ریزش است. در کلینیک رها برای درمان ریزش ابرو از این روش استفاده می شود. در حقیقت میکرونیدلینگ ابرو یک راهکار مناسب برای رفع ریزش موهای ابرو است. در این روش درمانی همانگونه که گفته شد، سوزن های بسیار ریزی در پوست ناحیه ابرو وارد می شود. اینکار سیستم ایمنی پوست ابرو را فعال می کند. تحریک فاکتورهای رشد ، سلول های پوستی و رشد مو موجب ترمیم بافت پوست ابرو می شود. در نهایت سرعت رشد موها بیشتر شده و ریزش قطع خواهد شد.

در انجام این کار تجربه پزشک بسیار مهم است. تعیین ضخامت سوزن ها و فاصله سوزن زنی بسیار مهم است. در صورتی که پزشک کم تجربه و یا نابلد به کار باشد می تواند به ریشه موها و پیاز مو شما آسیب وارد کند. عمق فرو کردن سوزن مساله ای است که پس از معاینه دقیق معلوم میشود. بنابراین برای اینکار لازم است که به کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

 

 

میکرونیدلینگ مو

امروزه یکی از روش های درمان ریزش مو استفاده از میکرونیدلینگ مو است. البته این روش زمانی قابل استفاده است که فولیکول های مو از بین نرفته باشد. تحقیقات اثبات کرده است که پروتئین ها و سایر فاکتورهای رشد تاثیر به سزایی در رشد مو دارند. فاکتورهایی که بوسیله این روش می توان آنها را وادار به رشد دوباره و تکثیر کرد.

یکی از عوامل اصلی در ریزش مو کاهش کلاژن پوست است. در تمام این نوشتار ما گفتیم که هدف از این روش افزایش کلاژن سازی در پوست است.  میکرونیدلینگ مو در درمان آلوپسی تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه در این روش منافذ زیادی در پوست ایجاد می گرد، می توان از سرم ها و ژل های تقویتی رشد مو استفاده کرد. وجود منافذ باعث می شود که این محصولات راحت تر با ریشه ریشه مو تماس برقرار کنند. در صورتی که بیمار به موقع به پزشک مراجعه کند این روش می تواند از لزوم کاشت مو برای بیمار جلوگیری کند.

برای اطلاع از هزینه میکرونیدلینگ مو با ما تماس بگیرید.

هایفوتراپی رها

هایفو تراپی

هایفوتراپی | یکی از ملاک های زیبایی پوست جوان، یکدست و صاف است. گاهی اوقات پوست افراد بخاطر دلایل مختلفی دچار چین و چروک می شود. از دست رفتن سفتی و شادابی پوست بخاطر از بین رفتن رشته کلازن موجود در پوست است. این رشته ها به صورت مداوم در بدن افراد تولید و جایگزین رشته های قبلی می شود. با بالا رفتن سن تولید کلاژن ها کندتر شده و عوارض ناشی از آن به صورت چین و چروک پوست و شلی آن ظاهر می شود. هایفو یک روش نسبتا جدید برای سفت کردن و لیفت پوست می باشد.

هایفو تراپی یک روش مبتنی بر امواج فراصوت می باشد بنابراین این روش به نام های اولتراپی و یا اولتراسوند نیز شناخته میشود. در این روش بوسیله این امواج فراصوتی به لایه ای از پوست انرژی وارد می شود. این کار باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می شود. امروزه جوانسازی پوست با هایفو یک روش اثبات شده و مطمئن است. این روش از سال 2008 مورد تایید سازمان FDA آمریکا می باشد. موارد استفاده از روش هایفو (اولتراسوند) به صورت مختصر به شرح زیر است:

  • هایفوتراپی صورت
  • هایفو تراپی برای لاغری
  • هایفو واژینال
  • هایفوتراپی بینی

 

 

 

هایفوتراپی چیست ؟ | اولتراپی | اولتراسوند

 

هایفوتراپی یکی از روش های درمانی نسبتا جدید است که برای لیفت پوست صورت و سفت کردن آن استفاده می شود. هایفو (HIFU) مخفف یک کلمه انگلیسی به معنای امواج متمرکز فراصوت (اولتراسوند) با شدت بالا (High-Intensity Focused Ultrasound) می باشد. این روش به نام های اولتراپی و یا اولتراسوند نیز معروف است. ما در این صفحه از این سه اصطلاح معادل هم برای هایفو استفاده می کنیم.

هایفو تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که بیمار هیچ دردی را حس نمیکند. این روش یک جایگزین مطمئن و خوب برای لیفت صورت است. البته شایان ذکر است که روش هایفوتراپی سالهاست که برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می شود. استفاده از اولتراسوند برای جوانسازی پوست از سال 2008 شروع شده است.

اولتراسوند

اگر کنجکاو شده اید که امواج فراصوت چیست، باید بگوییم این امواج همانی است که در سونوگرافی استفاده می شود. این امواج اولتراسوند یا همان فراصوت هستند. در دستگاه های سونوگرافی این امواج به عمق بدن ارسال می شود تا تصاویری از داخل بدن را نشان دهد. در هایفو این امواج توسط دستگاه به لایه خاصی از پوست و به صورت متمرکز ارسال می شود. برخورد این امواج فرا صوتی با لایه پوستی باعث وارد شدن انرژی به پوست و تحریک تولید رشته های کلاژن می شود. شایان ذکر است که سفتی و قوام پوست بخاطر وجود رشته های کلاژن است. یعنی هرچه میزان کلاژن در پوست بیشتر باشد پوست سفت تر و بدون چین و چروک خواهد بود. مهمترین دلیل پوست چروک در افراد کهنسال از بین رفتن کلاژن های پوست است.

استفاده از هایفوتراپی برای لیفت ابرو توسط FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) برای اولین بار در سال 2009 تایید شد. همچنین همین سازمان در سال 2014 استفاده از هایفو برای چین و چروک و نتایج مثبت آن را تایید کرد. اولتراپی (هایفو) یک روش ایمن و غیر تهاجمی است که برای مشکلات پیری پوست استفاده میشود. تا کنون هیچ شواهدی دال بر ضرر و یا آسیب این روش مشاهده نشده است.

چه کسانی می توانند از هایفو استفاده کنند؟

روند پیری پوست در افراد از حدود 25 تا 30 سالگی به بعد شروع می شود. روش درمانی اولتراسوند برای افراد در بازه سنی 30 تا 70 سال مفید و موثر است. شایان ذکر است که این روش برای شل شدگی های خفیف تا متوسط پوست موثر است. در حالت های شدید این روش نمی تواند نتیجه مطلوب و دلخواه بیمار را حاصل نماید. هر چه سن بیمار پایین تر باشد روش هایفوتراپی نتیجه بهتری خواهد داشت.

روش هایفو در اصل سرعت پیری پوست را می کاهد. هایفوتراپی در اکثر مواقع تنها در یک جلسه قابل انجام است. با اینحال در افرادی که پوست آنها به دلیل قرار گرفتن مداوم و طولانی مدت در معرض آفتاب دچار آسیب شده است بایستی چند جلسه این درمان را انجام دهند.

نکته مهم : در افراد مسن که افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه گردن شدید می باشد این روش چندان مناسب نیست. دلیل این مساله عدم توانایی پوست در تولید کلاژن می باشد که با تحریک صوتی امکان پذیر نیست. این افراد بهتر است از روش های جراحی لیفت پوست استفاده کنند.

کاربردهای هایفو‌تراپی (اولتراسوند)

روش جوانسازی پوست با هایفو در حقیقت یک روش برای لیفت پوست می باشد. این روش برای پوست نواحی مختلف بدن استفاده می شود. با توجه به غیر تهاجمی بودن و بی درد بودن، این روش امروزه بسیار فراگیر شده است. هایفو برای موارد درمانی بسیاری استفاده می شود از جمله:

  • رفع و کاهش چین و چروک پوست نواحی مختلف بدن
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست گردن و غبغب
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • جوانسازی واژینال برای ناحیه تناسلی زنان
  • برای لاغری و شل شدگی پوست شکم و پهلوها
  • رفع چین و چروک پوست بازوها ، پاها ، ران و باسن
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • هایفو طرح لبخند

 

 

 

مدت زمان جلسه هایفوتراپی

هر جلسه هایفوتراپی به مدت 30 الی 90 دقیقه طول می کشد. در این روش پزشک و یا تکنسین دستگاه پوست را کاملا پاکسازی میکند. بسته به ناحیه پوستی از کرم های مختلفی می توان استفاده کرد. دستگاه دارای 3 کارتریج 1.5 و 3 و 4.5 میلی متری است که برای هدف های مختلف درمانی از آنها استفاده می شود. برای روشن کردن پوست از کارتریج 1.5 میلی متری ، برای کشیدن و سفت کردن پوست از کارتیج 3 میلی متری و برای لیفت پوست از کارتریج 4.5 میلیمتری استفاده می شود.

در صورتی که از هایفو برای روشن کردن پوست استفاده شود 4 جلسه نیاز می باشد تا میزان ملانین پوست کاهش یابد. همچنین با استفاده از کارتریج 3 میلیمتری می توان کلازن سازی را تحریک کرد تا پوست سفت و کشیده شود. برای لیفتینگ پوست بایستی حتما از کارتیج 4.5 میلیمتری استفاده کرد. سیستم آپونوروز عضلانی سطحی (SMAS) معمولاً در این عمق قرار دارد. لایه SAMS همان لایه ای است که در جراحی لیفت پوست محکم میشود. امواج فراصوت ( اولتراسوند ) که به لایه SMAS هدایت می شود نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به‌وجود می‌آورند که در مرکز این دایره حرارت به ‌۷۰ درجه‌ سانتی‌گراد میرسد. این درجه حرارت باعث سوختگی نمیشود. با اینحال برای اینکه بیمار درد احتمالی را حس نکند از پمادهای بی حسی نیز استفاده میشود.

تعداد جلسات هایفوتراپی

در صورتی که بخواهیم بهترین نتیجه را به دست آورین بایستی تعداد جلسات هایفو در سال اول 3 جلسه باشد. برای حفظ و تثبیت نتیجه هایفوتراپی می توان در سال دوم نیز بین 1 تا 2 جلسه انجام داد.

مزایای هایفوتراپی (اولتراپی)

روش درمانی هایفو یا همان اولتراپی یکی از روش های جوانسازی به روز و مدرن دنیاست. همانگونه که گفتیم این روش غیرتهاجمی بوده و در نتیجه عوارض آن بسیار نادر است. برخی از مزایای اولتراپی را در زیر عنوان کرده ایم:

  • رسیدن به نتیجه دلخواه در ۱ تا ۳ جلسه درمانی به دست می آید.
  • ماندگاری هایفوتراپی بیش از یکسال و تا 2 سال می باشد.
  • مدت جلسه اولتراسوند بین 30 تا 90 دقیقه بوده و کوتاه است.
  • هایفو بدون دوره نقاهت است.
  • بدون تزریق و یا برش انجام می شود.
  • خونریزی ، درد و یا پانسمان است.
  • به عنوان یک روش مکمل برای ماندگاری جراحی های زیبایی کاربرد دارد.
  • قابلیت استفاده در کنار روش های دیگر همچون میکرونیدلینگ را دارد.
  • هزینه هایفو نسبت به جراحی بسیار پایین تر است.

عوارض هایفوتراپی | اولتراسوند

به دلیلغیر تهاجمی بودن هایفو این روش کاملا امن و بدون خطر است. همین مساله باعث شده که این روش حتی دوره نقاهت هم نداشته باشد. با اینحال امکان دارد که پوست شما دچار قرمزی و تورم شود. این عارضه به سرعت و در طول چند ساعت تا چند روز رفع می شود. در موارد بسیار نادر احتمال کبودی پوست برای پوست های بسیار روشن وجود دارد که این مساله نیز در همین مدت قابل رفع است.  عوارض الوتراسوند (هایفو) به هیچ عنوان با خطرات ناشی از لیفت همچون ریسک بی‌هوشی عمومی، خونریزی، عفونت، ایجاد لخته‌های خون، درد، ایجاد اسکار و ریزش مو در محل جراحی اصلا قابل مقایسه نیست.

تفاوت هایفوتراپی با لیزر

هایفوتراپی درمقایسه با لیزر، امکان دسترسی به نواحی عمیق تر را دارد. در بین تمامی روش های غیر تهاجمی زیبایی پوست تنها روش اولتراپی امکان دسترسی به عمق 4.5 میلیمتری را دارد. در روش درمان با لیزر سطح پوست تا حدودی شکافته میشود و احتمال بروز عوارض مربوط به رنگدانه پوست وجود دارد. هایفو این نقص لیزر را ندارد. بنابراین روش بهتری نسبت به لیزر می باشد.

هایفو در چه مدت زمانی اثر می گذارد؟

نتیجه پژوهش بر روی افرادی که از روش هایفو استفاده کرده اند نشان می دهد که پس از گذشت 3 ماه نتیجه دلخواه حاصل می شود.

مدت ماندگاری اثر هایفوتراپی چند سال است؟

اثرات هایفو تراپی در مدت زمان سریعتری قابل مشاهده است. ولی اثر بلند مدت زیادی ندارد. با توجه به شروع و بروز مجدد فرایند پیری در پوست، رشته کلاژن های ساخته شده مجددا تحلیل رفته و پوست به حالت قبلی خود باز میگردد. اثر بلند مدت هایفو بین 1 تا 2 سال است. پس از این مدت مجددا نیاز به انجام این روش وجود دارد. در مقابل اثرات لیفت صورت به صورت میانگین تا ۱۲ سال حفظ می‌شود.

دوره نقاهت هایفو تراپی یا اولتراپی در مقایسه با لیفت پوست

هایفوتراپی دوره نقاهت و یا ریکاوری ندارد. در حقیقت شما بلافاصله پس از انجام آن می توانید به زندگی خود بپردازید. همچنین پس از درمان نیز نیازی به استفاده از دارو و یا پماد نیست. در مقابل، لیفت پوست یک جراحی 2 تا 4 ساعته می باشد. پس از لیفت پوست ، بخاطر پارگی مویرگ ها و خونریزی، پوست لیفت شده کبود می شود. دوره نقاهت بین 2 هفته تا یک ماه طول می کشد. پوست شما پانسمان شده و تا چند روز مایعات زیر پوستی از محل جراحی تخلیه می شود. همچنین در لیفت پوست بخیه ها پس از یک هفته برداشته می شود.

 

 

 

هایفوتراپی صورت

هایفو صورت یکی از بیشترین موارد استفاده از دستگاه hifu می باشد. اولتراپی صورت برای رفع چین و چروک نواحی مختلف صورت و شل شدگی پوست آن استفاده می شود. با توجه به اهمیت صورت در زیبایی می توان با استفاده از اولتراسوند کیفیت پوست را بهبود داده و جوانسازی را انجام داد. هایفوتراپی صورت را می توان برای مشکلات زیر استفاده کرد.

  • لیفتینگ ابرو و پلک
  • برای کاهش خطوط و پف ها و چین و چروک زیر چشم
  • برای لیفت گونه
  • کاهش خطوط خنده و چین کناره لب در بخش پایین صورت
  • محدود سازی خطوط فک
  • هایفو غبغب برای کاهش و سفت سازی آن

هایفوتراپی غبغب

غبغب مساله ای است که برخی افراد با آن درگیر هستند. این مساله روی زیبایی افراد تاثیر میگذارد. در ابتدای امر غبغب پایین وجود دارد ولی با کهولت سن می تواند دچار چین و چروک و شل شدگی پوست هم بشود. هایفو غبغب یک روش بی خطر برای رفع این مساله می باشد.

هایفوتراپی بینی

برخی از افراد دارای بینی های گوشتی هستند که دارای منافذ ریز و درشت بسیاری است. این مساله در زیبایی افراد تاثیر سوء می گذارند. هایفوتراپی بینی می تواند باعث جوانسازی پوست بینی شده و بواسطه کلاژن سازی منافذ موجود را رفع کند. تاثیر هایفو بر روی بینی به هیچ عنوان به اندازه جراحی بینی نیست ولی می تواند به زیبایی و بهبود فرم آن کمک کند.

 

هایفوتراپی لاغری | هایفوتراپی شکم

یکی از مشکلات افراد چربی‌های موضعی و زیر پوستی آنهاست. چربی موضعی اطراف پهلوها و شکم یک مساله رایج در بین افراد است. اثرات چربی های موضعی اطراف پهلوها و شکم حتی پس از آب شدن نیز بر جا می ماند. یکی از اثرات به جا مانده از آنها شلی پوست ناحیه و چروک روی آن است. هایفو لاغری یا هایفوتراپی شکم و پهلو یکی از روش هایی است که اروزه برای رفع چربی های زائد اطراف پهلو نیز می تواند استفاده شود.

در هایفوتراپی لاغری شکم و پهلو به طور ویژه در عمق حداکثری امواج التراسوند ارسال میشود. این مساله می تواند به آب شدن چربی ها و یا سفت شدن پوست شل شده کمک کند. شایان ذکر است که این روش نسبی می باشد و تا حدودی کمک کننده می باشد. همچنین احتمال برگشت با توجه به نوع زندگی فرد نیز وجود دارد. التراسوند لاغری برای پوست شل شده ناشی از لاغری یک انتخاب مفید و موثر است.

تعداد جلسات اولتراپی شکم و لاغری بسته به حجم چربی موضعی و میزان شل شدگی پوست ناحیه متغیر است. با اینحال برای نتیجه گیری حداقلی بایستی حداقل سه جلسه درمان برگزار کرد.

 

 

منبع مقاله : http://www.laserraha.com


 

 

کلینیک یاب

 امروزه یکی از دغدغه های افراد حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو می باشد. در گذشته این مساله بیشتر در بین خانم ها مطرح بود. ولی امروزه هم آقایان و هم خانم ها درگیر این مشاله است. پیدا کردن یک کلینیک زیبایی خوب همواره سخت می باشد. یک کلینیک خوب به کیفیت خدمات و قیمت مناسب شناخته می شود. هرچند بسیاری از کلینیک ها در تبلیغات خود را بهترین کلینیک زیبایی در تهران و ... معرفی می کنند، ولی در واقع این مساله چندان درست نیست.

ما بر اساس همین تقاضا سعی کرده ایم که یک وب سایت را راه  اندازی کنیم که در آن کلینیک های مختلف را معرفی کنیم. بر اساس امتیاز شما بهترین کلینیک انتخاب شده و معرفی گردد. ما همچنین سعی کرده ایم که تمامی نیازهای زیبایی پوست و مو را در آن بگنجانیم.

شما می توانید از طریق وب سایت کلینیک یاب با کلینیک های زیبایی مختلفی آشنا شوید. کلینیک های زیبایی با خدمات لیزر موهای زائد ، میکرونیدلینگ , هایفو , پلاسماجت , میکرونیدلینگ , آر اف فرکشنال , مزوتراپی ،  میکرودرم ، بوتاکس ، تزریق ژل ، فیلر ، درمان آکنه ، جوانسازی پوست ، پاکسازی پوست ، رفع چین و چروک و ...

 

کلینیک یاب شامل بخش اخبار و مقالات می باشد. در این بخش شما می توانید مقالات به روز سلامتی و زیبایی را مطالعه نموده و برخی راهکارهای خانگی زیبایی و سلامتی را یاد بگیرید.

بخش تخفیفات کلینیک زیبایی ، بخش مهم دیگر ماست. در این بخش نیز می توانید از آخرین تخفیفات کلینیک های زیبایی اطلاع پیدا کنید.

بخش گفتگو یک بخش برای تبادل نظرات بین افراد است. در این بخش می توانید عضو شوید و درباره تجربیات خود به گفتگو بنشینید.

 

 

لیزر موهای زائد دکتر هنرور

 

نکاتی در خصوص لیزر مو در کلینیک دکتر هنرور

کلینیک زیبایی دکتر هنرور جزو یکی از بهترین کلینیک های زیبایی در تهران می باشد. لیزر مو جزو خدمات اصلی این مرکز می باشد. دوستان عزیزى که قصد انجام لیزر موهای زائد در کلینیک ما را دارند لطفا به نکات زیر توجه داشته باشند:

لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر هنرور در اکثر مواقع با استفاده از دستگاه لیزر  ” دستگاه لیزر دایود الکس سوپرانو ” انجام می شود. هر چند که کلینیک مجهز به دستگاه های دیگری از جمله دستگاه لیزر سوپر ایلایت SHR نیز می باشد. مشخصات دستگاه ، اثرگذاری و نتیجه لیزر مو توسط دستگاه دایود لیزر الکس سوپرانو به شرح زیر است.

دایود لیزر الکس سوپرانو

١- دستگاه دایود لیزر الکس سوپرانو با لیزر بار قوى آلمانى ساخت شرکت معروف GenOptik می باشد. این دستگاه دارای کولینگ قوى با استفاده از سیستم tec+sopphire است.

٢- دایود لیزر الکس سوپرانو به عنوان تکنولوژی برتر روز دنیاست. این دستگاه برای اولین در ایران توسط کلینیک دکتر هنرور استفاده شده است.

٣- هنگام استفاده از این دستگاه لیزر، بیمار هیچ دردی احساس نخواهد کرد. همچنین به هیچ وجه امکان سوختگی در این دستگاه وجود ندارد.

٤- لیزر موهای زائد کل بدن با استفاده از دستگاه دایود لیزر الکس سوپرانو تنها ۴۰ دقیقه زمان بر است. در حالی که این زمان برای دستگاه الکساندرایت ۲ ساعت است.

٥- اثر بخشی دستگاه لیزر دایود الکس ۸۸% می باشد. همچنین اثر بخشی این دستگاه های برای پوست های تیره ۵ درصد بیشتر از سایر دستگاه های موجود در بازار ایران است.

 

لیزر موهای زائد
 
 
مشاوره حضوری در کلینیک زیبایی دکتر هنرور رایگان است. در صورت نیاز به مشاوره در خصوص لیزر مو و دیگر خدمات می توانید با ما هماهنگ شوید.

دستگاه لیزر سوپر ایلایت SHR

١- دستگاه لیزر دیگری که در کلینیک استفاده می کنیم، سوپر ایلایت SHR می باشد. با دستگاه لیزر SHR معمولا در عرض ۶-۸ جلسه به طور معمول ۸۰% موها از بین میروند. و باقیمانده موها نیز به شکلی نازک و پراکنده تبدیل می شوند. که پس از آن برای حذف دائمی موها بایستی در سال اول هر سه تا شش ماه یک جلسه و بعد از آن سالیانه یک تا دو جلسه لیزر را تکرار نمایید. البته بسته به بدنهاى مختلف ممکن هست تعداد جلسات لیزر کمتر یا بیشتر شود. به عنوان مثال در اختلالات هورمونى معمولا تعداد جلسات بیشتر است و گاهى به موازات لیزر موها ، دارو مصرف شود و …

٢- دستگاه مورد استفاده در کلینیک کاملا بدون درد می باشد و استفاده از کرم هاى بى حسى لازم نیست. تنها در لیزر ناحیه بیکینی کمى درد در ناحیه بیکینى حس می شود که با استفاده از یخ میزان درد تقریبا به صفر می رسد.

با خیالی راحت به ما مراجعه نمایید و نگران دردهای رایج نباشید ، با دستگاه سوپراسلایت هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد.
لیست قیمت لیزر مو را در بالا ببینید.

٣- سرعت شات دستگاه لیزر مورد استفاده در کلینیک ما بالا می باشد در نتیجه کار بسیار سریع و راحت انجام میشه به طوریکه لیزر کل بدن در کمتر از ٤٠دقیقه قابل انجام است .

٤- سعى ما در مرکز زیبایی و لیزر مو دکتر هنرور بر این می باشد که بهترین خدمات با حداقل قیمت را به شما عزیزان گرامی ارائه دهیم. قیمت های پایین ما در راستای جذب مشتریان وفادار و ثابت می باشد. شما می توانید آن را تجربه کنید.

٥- یک نکته مهم : هرچند تفاوتهایی بین دستگاههاى مختلف لیزر وجود داشته و این دستگاه ها نسبت به هم مزایا و معایبى دارند ولی در نهایت نتیجه کار در همه آنها تقریبا یکسان می باشد.

ما اکیدا توصیه می کنیم که اگر در استفاده از یک دستگاه خاص اصرار دارید و یا قبلا از یک دستگاه جواب خوب گرفتید دستگاه مورد نظرتان را براى درمان انتخاب کنید چون انرژى که خودتون براى انجام کار میذارید خیلى به روند درمان کمک میکنه.

در صورتیکه نیاز به مشاوره در مورد لیزر یا سایر روشهاى درمانى دارید با کمال میل در ساعات ادارى مشتاقانه جوابگوى شما عزیزان هستیم .

۰۲۱۶۶۵۶۱۶۸۷     –      ۰۹۳۵۹۰۹۰۹۸۱

 

برخی لینک های مهم ما:

میکرونیدلینگ , آر اف فرکشنال , لیفت پلک با پلاسماجت , پلاسماجت , لاغری موضعی با دستگاه

نکاتی که باید در مورد لیزر موهای زائد بدانید

در خصوص لیزر موهای زائد و دستگاه لیزر مو نکات مهمی است. نکاتی که بایستی قبل از انتخاب کلینیک بدان توجه کنید. در ادامه ما در این خصوص مطالبی را برای شما آورده ایم.

هرچه دستگاه برند معتبرتر و جدیدترى داشته باشد قطعا هزینه هر شات دستگاه و تعویض فلش لامپ دستگاه بیشتر خواهد شد. در نتیجه هزینه انجام لیزر هم افزایش مى یابد. بعضى دستگاهها مثل آى پى ال ،ایلایت و آى پى ال-اس اچ آر دستگاههاى ارزانترى هستند. در نتیجه هزینه انجام کار با آنها کمتر مى باشد. اما بدلیل اینکه سیستم نورى دارند برگشت موها با این دستگاهها سریعتر و بیشتر اتفاق مى افتد. و در نتیجه تعداد جلسات افزایش مى یابد طوریکه در صورت فقدان مشکل هورمونى حداقل هشت جلسه درمانى لازم است که جلسات شارژ در سال اول هر سه ماه یکبار و سپس هر شش ماه یکبار مى باشد.در نتیجه تعداد کل جلسات و هزینه نهایى بالاتر از زمانى است که از سیستم هاى لیزرى استفاده مى شود.

سیستم هاى لیزرى مثل الکساندرایت ،دایود و دایود الکس دستگاههاى گرانترى هستند. در نتیجه هزینه انجام کار با این دستگاهها بیشتر مى باشد. اما خبر خوب اینکه در صورت فقدان اختلال هورمونى تعداد جلسات به حداکثر شش جلسه کاهش مى یابد. جلسات شارژ به صورت هر شش ماه تا سالى یکبار مى باشد (ناحیه بیکینى استثنا مى باشد و به هشت تا دوازده جلسه نیاز دارد.)

در نتیجه با توجه به اینکه تعداد جلسات کاهش مى یابد در نتیجه هزینه نهایى کمتر خواهد شد.

دستگاه دایود لیزر الکس سوپرانو بهترین دستگاه موجود ایران. لیست قیمت لیزر با این دستگاه را در بالا ببینید

نکته قابل توجه این است که فلش لامپ هر دستگاه بعد از تعداد شات مشخص قدرت لازم براى جوابدهى مناسب را نخواهد داشت. در نتیجه انجام لیزر بدون نتیجه خواهد بود. و حتما باید تعویض گردد. متاسفانه بسیارى از مراکز اقدام به انجام لیزر با دستگاهى مى کنند که عمر مفید لامپ تمام شده است و معمولا براى جذب مراجعه کننده لیست قیمت لیزر بسیار پایینی ارائه می کنند. اینکار صرفا جهت تامین هزینه تعویض لامپ با نام دستگاههاى مطرح اقدام به انجام لیزر مى کنند.

در چنین مواردی با وجود خروج نور از دستگاه جوابدهى و تاثیر ندارد. حتى بدتر اینکه اگر در ابتداى تمام شدن طول عمر لامپ مراجعه نمایید هنوز دستگاه قادر به انتقال انرژى کمى مى باشد. اما این انرژى براى از بین بردن موها کافى نیست و موها را به فاز خواب مى برد. در این حالت مراجعه کننده فکر مى کند از لیزر جواب گرفته است. ولى بعد از چند ماه شاهد رشد مجدد و کامل موها خواهد بود که در نتیجه تعداد جلسات افزایش مى یابد. حتى در مواردى مقاومت به درمان ایجاد مى شود.پس مراقب باشید کیفیت را فداى کمیت نکنید.

لطفا براى کسب اطلاعات بیشتر یا مراجعه جهت مشاوره حضورى رایگان با ٦٦٥٦١٦٨٧-٦٦٥٦١٨٦-٠٩٣٥٩٠٩٠٩٨١ تماس حاصل نمایید.

دستگاه لیزر مو مورد استفاده در مطب دکتر هنرور دایود لیزر الکس سوپرانو جدیدترین تکنولوژى و بهترین دستگاه لیزر مو برای رفع موهاى زائد مى باشد که بدون درد و سوختگى در کمترین تعداد جلسه موها را از بین مى برد. قیمتها به گونه اى تنظیم شده است که تعداد شات لازم در هر ناحیه زده شود و همه نقاط به طور کامل شات زده شود.چون یکى از عوامل طولانى شدن تعداد جلسات شات ناکافى است.پس باز هم تاکید مى کنیم که کیفیت را فداى کمیت نکنید زیرا باعث طولانى شدن پروسه درمان میشود. همچنین براى رفاه حال مراجعین پکیج هاى به صرفه و اقتصادى در نظر گرفته شده است تا انجام لیزر نواحى بزرگتر و بیشتر با هزینه کمتر قابل انجام باشد.

همچنین با پیوستن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام ما مى توانید از تخفیفات هفتگى مطلع شوید.

چند توصیه پزشکی در مورد لیزر برای شما عزیزان

در سالهاى اخیر حرفه پزشکى در زمینه زیبایى پوست متاسفانه به نوعى تجارت تبدیل شده است. افراد غیر پزشک و غیر متعهد به اخلاق پزشکى در این حیطه وارد شده اند. شاهد رفتارهاى غیراخلاقى و خلاف اصول پزشکى هستیم .لذا خواندن مطالب زیر را قبل از انجام لیزر توصیه مى نمایم . 

از بین بردن موهای زائد با لیزر درحال حاضر بهترین روش کاهش دائمی و نه مادام العمر موهای زائد می باشد که در عین موثر بودن عوارض درمانی نادر است.  علت آنکه از لیزر مو زائد به این سرعت جایگزین روش های دیگر کاهش موهای زائد شده است. این است که به نسبت وقت و هزینه ای که صرف می شود ، هیچ روش دیگری از نظر تاثیر و ماندگاری و سرعت ، قابلیت رقابت با حذف موهای زائد با لیزر را ندارد .

بیشتر بخوانید : نکاتى مهم در مورد لیزر موهاى ناخواسته

بیشتر بخوانید : لیزر جوان سازی پوست

بیشتر بخوانید : چگونه دستگاه لیزر مو مناسب را تشخیص دهیم ؟

بطور خلاصه در مورد از بین بردن موهای زائد با لیزر می توان چنین گفت ، هرچه موها ضخیمتر و تیره تر بوده و پوست اطراف روشن تر باشد نتیجه نهایی درمان رضایت بخش تر است و بالعکس، یعنی از بین بردن موهای نازک بخصوص روی پوستهای سبزه و تیره کاری بس دشوار به شمار می رود. بسیاری از متقاضیان از بین بردن موهای زائد باورهای غیر علمی در خصوص این تکنیک دارند یا بیش از حد انتظار دارند و یا بیش از حد نگران هستند.

تعداد جلسات لازم

تمامی پزشکان تعداد جلسات حداقل ۴ تا ۶ جلسه را پیشنهاد می کنند. لیزر موها باعث از بین رفتن ۱۰۰ درصدی نمی شود. در بهترین حالت نتیجه گیری ۸۰% می باشد. در گروهی از افراد (٥٪) ممکن است تنها پاسخ درمانی به شکل نازک تر شدن تارموها باشد و هرگز شاهد ریزش مو نباشیم.

هر تار مو در سه مرحله رشد می کند. اما فقط در فاز رشد فعال، تراکم ملانین در پیاز مو به اندازه ای است. که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کند. از آنجائیکه در هر مقطع زمانی تنها یک سوم موها در این فاز قرار دارند، لذا حداقل ۴ تا ۶ جلسه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر مورد نیاز است. افرادی که دارای پوست تیره یا موهای روشن هستند نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند.

تعداد جلسات درمان بخصوص در متقاضیان با موهای باریک ، موی روشن، پوست تیره ، وجود اختلالات هورمونی زمینه ای ، نامنظمی سیکلهای ماهیانه ، و نیز در خصوص آقایانی که تمایل به پیرایش موهای صورت و یا پشت گردن دارند بیشتر خواهد بود و گاهی تا ۱۲ جلسه نیز خواهد بود. به یاد داشته باشید که لیزر مو باعث ریشه کنی مو نمی شود.

بعلاوه نتیجه نهایی درمان کاهش نسبی قابل توجه در تعداد و ضخامت موها می باشد و تقریبا در هیچ شرایطی پوست بطور کامل عاری از مو نخواهد گردید. تعداد جلسات لیزر مو در آقایان دو برابر خانم هاست.

آیا صد در صد موها با لیزر از بین میرود؟

توجه داشته باشید که نتیجه گیری در لیزر موهای زائد ۱۰۰ درصدی نیست. دلیل عمده این امر نیز مواردی زیادی است. همچون اختلالات هورمونی درمان نشده یا ناقص درمان شده، زمینه های ژنتیکی. موارد دیگری مانند کیستهای تخمدان ، درمان جهت ناباروری ، وجود استرسهای شدید روحی و کاهش وزن زیاد از طریق تاثیر بر محور هیپوتالاموس – هیپوفیز. عدم استفاده مناسب از ضد آفتابها و برنزه شدن پوست می توانند سبب شکست درمان یا رشد مجدد موها شوند.

میزان تاثیر حداکثری لیزر مو تا ۸۰ درصد می باشد. اما هیچگونه تضمینی در خصوص عدم رشد مجدد موها و یا برطرف شدن کامل موی محل لیزر وجود ندارد. بنابر این از بین بردن موهای زائد با لیزر تضمینی اصلا از نظر علمی درست نیست.

این امر نه به مشکلات تکنیکی یا روش انجام لیزر بلکه ریشه گرفته از ماهیت ارگانیسم انسانی است. در ۵ درصد مواقع ممکن است هیچگونه پاسخ درمانی را حتی بعد از ۱۰ جلسه لیزر موهای زائد شاهد نباشیم.

فریب تبلیغات کلینیک های مختلف را نخورید. تبلیغات حذف کامل موها دروغی بیش نیست. البته لازم به ذکر است که در درصد بسیار کمى از افراد نزدیک به صد در صد موها از بین مى رود.
 

 

میکرودرم ابریژن

 

میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری , پاکسازی و جوانسازی

میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری پوست می باشد. در این روش پوست به وسیله یک ماده معدنی به نام پودر اکسید آلومینیوم ساییده می شود. این ساده ترین تعریفی است که می شود از میکرودرم بیان کرد. مکانیزم کار در میکرودرم به این صورت است که اکسید آلومینیوم به پوست ساییده شده و سلول های مرده از خارجی ترین سطح پوست جدا می گردند و به صورت همزمان دستگاه با عمل ساکشن پودر و سلول های جدا شده را می مکد.

تعداد جلسات لازم برای نتیجه گیری مناسب بین 4 تا 6 جلسه می باشد. دستگاه میکرودرم ابریژن یک دستگاه به روز برای زیبایی است. در نتیجه انجام میکرودرم ، پوست شما شفاف , شاداب و جوان خواهد شد.

میکرودرم یکی از روش های روز دنیا برای لایه برداری پوست , پاکسازی پوست و جوانسازی می باشد. میکرودرم برای موارد بسیاری چون رفع لک های پیری و حاملگی ، رفع جای زخم و اسکار ، رفع جای جوش و … استفاده می شود که در این صفحه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. میکرودرم یکی از خدمات ما می باشد که بوسیله دستگاه های تخصصی در کلینیک زیبایی رها انجام میشود .

 
 

میکرودرم ابریژن چیست و چگونه عمل می کند ؟

میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری پوست بوسیله دستگاه است. دستگاه میکرودرم لایه ای بسیار سطحی از پوست ( معمولا فقط تا استراتوم کورنئوم ) را بر می دارد . این لایه برداری می تواند بنا به مشکلات پوست در سطوح مختلفی انجام شود. دستگاه میکرودرم ابریژن پودری کریستالی از جنس آلومینیوم را بر روی پوست می پاشد. همزمان با سایش سطح پوست ، لایه مرده و شاخی پوست را مکیده و حذف می کند.

میکرودرم، پوست را کاملا پاکسازی نموده و موجب افزایش جریان خون و فعال شدن سلول های فیبروبلاست میشود. در نتیجه آن ترمیم و جوانی پوست اتفاق می افتد. میکرودرم ابریژن، کلاژن سازی را تحریک میکند و به این ترتیب باعث تولید سلولهای جدید در پوست می شود. میکرودرم باعث استحکام و قوام پوست می شود.

میکرودرم ابریژن در کاهش خطوط و چروک ها ، لکه های قهوه ای، و دیگر لکه های سطحی پوست موثر است و افتادگی پوست ، جای جوش و زخم، تخریب های ناشی از نور خورشید و را بهبود میبخشد.

همچنین می تواند باعث کاهش منافذ پوست شده و دانه های سرسیاه و سر سفید را از بین برد.

لینک های مهم :

 لیزر مو رها , لیزر موهای زائد , هزینه لیزر موهای زائد , قیمت لیزر موهای زائد , لیزر مو , تزریق ژل , قیمت تزریق ژل

فرق میکرودرم با میکرودرم ابریژن

یکی از سئوالاتی که مراجعه کنندگان از ما می پرسند این است. فرق میکرودرم با میکرودرم ابریژن چیست؟ اصطلاحاتی که شاید به گوش شما خورده باشد عبارت است از درم ابریژن , میکرودرم و میکرودرم ابریژن. ما در زیر درم ابریژن را برای شما مختصرا توضیح می دهیم تا تفاوت آن را میکرودرم ابریژن متوجه شوید.

درم ابریژن

یک روش جراحی تهاجمی می باشد. درم ابریژن توسط متخصص پوست انجام  می شود. برای انجام درم ابریژن از بی حسی موضعی استفاده می شود. هرچند در برخی مواقع پزشک می تواند برای شما داروی خواب آور و یا بیهوشی نیز استفاده کند. در درم ابریژن پوست بوسیله یک دستگاه چرخشی ساییده می شود. روش درم ابریژن برای اسکارهای عمیق پوست همچون جی آکنه مناسب تر است. درم ابریژن تنها برای پوست های روشن قابل انجام است.

برای پوست های تیره انجام درم ابریژن باعث تغییر رنگ پوست می شود. درم ابریژن برای درمان جای عمیق جوش ، جای آبله و یا زخم ها و اسکارهای ایجاد شده بواسطه تصادف و بیماری مناسب است. انجام درم ابریژن باعث می شود که پوست تا چند روز دچار سوزش شده و شما مجبور به مصرف دارو باشید. درم ابریژن برخی عوارض را به همراه دارد. شایع ترین عوارض درم ابریژن عبارت است:

عود جوش  تغییر رنگ پوست  باز شدن منافذ پوست که موقتی است  کک و مک  قرمزی و خارش و تحریک  ورم و یا التهاب پوست

مشاوره قبل از میکرودرم

میکرودرم همانند هر اقدام پزشکی نیاز به مشورت با پزشک دارد. شما بایستی قبل از انجام با پزشکتان مشورت کنید. وظیفه پزشک بررسی پوست شماست. همچنین ایشان وظیفه دارد تا خطرات احتمالی آن را به شما توضیح دهد. در جلسه مشاوره بسته بر ارزیابی پوست شما مزایا و نتیجه میکرودرم برای شما توضیح داده می شود. شما با توضیح مشکلات موجود و نتیجه ای که انتظار دارید می توانید پزشک را راهنمایی کنید. جلیه مشاوره کمک می کند تا بدانیم که آیا روش های دیگر برای شما مفیدتر است و یا اینکه میکرودرم بهترین روش برای شماست.

مراقبت‌ بعد از میکرودرم

برای نتیجه گیری و جلوگیری از مشکل شما بایستی مراقبت های بعد از میکرودرم را انجام دهید. شستشوی پوست جدید بلافاصله پس از درمان ، استفاده از کرم های ضد التهاب و یا کمپرس سرد ، استفاده ز پاک کننده های ملایم ، محافظت از پوست در برابر ضربه ، جلوگیری از التهاب پوست ، استفاده از کرم های مرطوب کننده ، قرار نگرفتن در معرض آفتاب ، عدم استفاده از جاهای گرم همانند سونا ،مصرف زیاد آب ، میوه و سبزیجات. در کل شما بایستی به توصیه پزشکتان عمل کنید.

مشاوره قبل از میکرودرم , مراقبت بعد از میکرودرم

موارد استفاده و مزایای میکرودرم ابریژن

  • شادابی پوست , درخشندگی پوست و نرم شدن آن
  • رفع چین و چروک پوست ، فرورفتگی های پوست , رفع جای زخم و اسکار و جای جوش
  • پایین بودن هزینه نسبت به سایر روش های جراحی و یا تهاجمی
  • بدون نیاز به بیهوشی و انجام بی حسی در صورت تمایل بیمار

عوارض میکرودرم

  • احتمال تغییر اندک پوست در محل درمان. امکان رخداد این مورد برای پوست های تیره وجود دارد.
  • احتمال بروز زخم و یا عفونت در صورت استریل نکردن دستگاه. (این مشکل در کلینیک های غیر مجاز می تواند ایجاد شود)
  • احتمال استنشاق کریستال دی اکسید آلومینیوم در حین عمل. (لزوما از ماسک استفاده نمایید)
  • افزایش حساسیت به آفتاب که موقتی است و سریعا رفع می شود.
  • میکرودرم ابریژن به خودی خود هیچ عارضه موثر ندارد و تمامی خطرات آن می تواند به خاطر غیراستاندارد بودن کلینیک است.

هزینه میکرودرم ابریژن

قیمت میکرودرم ابریژن به صورت جلسه ای محاسبه می شود. البته هزینه میکرودرم ابریژن هر بیمار بعد از معاینه توسط پزشک مشخص می شود. بدین صورت که تعداد جلسات مورد بر حسب نیاز توسط پزشک تعیین می شود. برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید.

عوارض میکرودرم ابریژن , مزایای میکرودرم ابریژن

مدت زمان هر جلسه میکرودرم ابریژن

مدت زمان هر جلسه میکرودرم ابریژن مابین 10 الی 20 دقیقه می باشد. بر حسب نوع درمان این زمان متغیر است.

فاصله و تعداد جلسات میکرودرم ابریژن

تعداد جلسات میکرودرم بر اساس تشخیص پزشک برای هر بیمار متغیر است. با اینحال برای جوانسازی پوست تعداد 4 الی 6 جلسه نیاز است. برای رفع لک پوست و روشن شدن نیز 10 الی 12 جلسه نیاز می باشد. بعد از هر 3 الی 4 ماه با نظر پزشک می توان یک جلسه نگهداره انجام داد. فاصله جلسات میکرودرم از 1 تا 4 هفته با نظر پزشک معالج می باشد.

به کدام قسمت های صورت می توان ژل تزریق کرد ؟

 

تزریق ژل بر روی قسمت های مختلف بدن انجام می شود. در زیر برخی از پر استفاده ترین تزریق ژل را بیان می کنیم.

تزریق ژل لب

در تزریق ژل لب از یک پرکننده طبیعی و یا مصنوعی برای حجیم کردن لب برای مدت چند ماه استفاده می شود. تزریق ژل لب در یک جلسه درمانی انجام می شود. پروتز لب و سایر روش های جراحی راه کارهای طولانی تری در اختیار افراد قرار می دهند. اما علاوه بر وجود عوارض تزریق ژل در این جراحی ها، نتایج آن ها به راحتی قابل بازگشت نبوده و دوره ریکاروی طولانی تری دارند. هر سال هزاران نفر از تزریق ژل برای بزرگ کردن لب های خود استفاده می کنند و از نتایج آن راضی و خشنود می باشند.

تزریق ژل لب برای این موارد استفاده می شود:

  • لب های نازک
  • لب های پهن
  • عدم تقارن لب ها
  • خطوط ایجاد شده ناشی از کشیدن سیگار
  • ترک خوردگی در اطراف لب ها
تزریق ژل لب , هزینه تزریق ژل لب , قیمت تزریق ژل لب

مراحل تزریق ژل لب

تزریق ژل در لب ، در مطب پزشک و یا کلینیک در زمانی کوتاه بدون نیاز به بستری شدن انجام می شود. در جلسه تزریق ژل لب موارد زیر انجام می شود:

 

  1. متخصص پوست وضعیت لب ها و پوست شما را با دقت بررسی کرده و ناحیه اطراف لب ها را برای تزریق معاینه می کند.
  2. نقاط استراتژیک به عنوان راهنما برای تزریق مشخص می شوند.
  3. نقاط تزریق با استفاده از مواد آنتی باکتری، ضد عفونی می شوند. و سپس بی حسی موضعی استفاده می شود. گاهی اوقات خود ژل حاوی ماده بی حسی است اما در غیر اینصورت، و در صورت لزوم، بی حس کننده به طور جداگانه تزریق می شود.
  4. عمل تزریق ژل در تنها چند دقیقه انجام می شود. کل طول جلسه درمانی کوتاه می باشد.
  5. هر گونه علائم باقیمانده در نواحی مربوطه پاک شده و معمولا از یخ برای کاهش ناراحتی موقت استفاده می شود.

 

این مراحل، تقریبا در تمامی درمان های همراه با تزریق ژل یکسان می باشد. نتایج اولیه تزریق ژل لب، ممکن است بیش از حد انتظار باشد که این شرایط پس از گذشت چند ساعت یا چند روز برطرف خواهد شد.

تزریق ژل گونه , تزریق ژل چانه , تزریق ژل صورت

تزریق ژل گونه | تزریق ژل چانه

گونه بخش بسیار مهم میانه صورت است که در جوانسازی صورت توجه ویژه ای به آن می شود. کم حجم بودن گونه موجب می شود صورت صاف به نظر بیاید و انحناهای طبیعی گونه های پر که به صورت شادابی می بخشد، وجود نداشته باشند. علاوه بر این، گونه از پلک پایین حمایت می کند و برجسته کردن آن موجب از بین رفتن پف زیر چشم می شود. بهترین روش برای حل این مشکل، گونه گذاری بدون عمل جراحی می باشد. تزریق ژل گونه خطوط اطراف گونه را مشخص می کند.

ماندگاری تزریق ژل گونه و یا چانه، به طور متوسط 6 ماه تا یکسال می باشد.

مراحل انجام تزریق ژل گونه و تزریق ژل چانه ، مانند لب می باشد. بیمار بلافاصله بعد از تزریق ژل، با مقداری کبودی و پف موقت و یا التهاب و حساسیت در اطراف ناحیه تزریق رو برو خواهد شد. این مساله جای نگرانی ندارد. پزشک برای برطرف شدن تورم ایجاد شده کمپرس سرد می دهد. مدت زمان رفع این عوارض تا حد زیادی بستگی به نوع مواد تزریق شده دارد. اما معمولا قرمزی، کبودی و ورم ظرف یک هفته تا ده روز برطرف می شوند. فرد بعد از تزریق، می تواند فعالیت های روزانه خود را ادامه دهد. توصیه می شود تا 12 ساعت پس از تزریق آرایش نکنید. همچنین نباید در معرض نور خورشید قرار گرفته و به حمام بخار یا سونا برود. بیمار اجازه انجام هیچ درمان دیگری را در ناحیه مربوطه، تا 7 روز پس از تزریق نخواهد داشت.

تزریق ژل بینی | تزریق ژل برای گودی بینی

تزریق ژل بینی ( رینوپلاستی غیر جراحی ) یک درمان بسیار ساده است که برای صاف کردن یا بالا بردن نوک بینی، اصلاح انحراف، رفع قوز و یا گرد کردن نوک بینی انجام می شود. این عمل بدون جراحی بوده و نیازی به بیهوشی ندارد. عمل تزریق بینی یک روش درمانی بی خطر و غیر تهاجمی ست که می تواند جایگزینی برای جراحی رینوپلاستی باشد. در این روش عوارضی مانند خشکی بینی و یا خطرات ناشی از بیهوشی و جراحی در آن وجود ندارد. این عمل توسط جراح بینی انجام می شود و پزشک در بررسی های قبل از عمل، وضعیت بینی را مشخص کرده و بر اساس چهره بیمار و معیارهای زیبایی بینی، فرایند تزریق ژل را طراحی می کند. لازم به ذکر است این روش مانند دیگر عمل های تزریق ژل، ماندگاری دائمی ندارد و با توجه به نوع ژل تزریق شده تاثیر آن باقی خواهد ماند.

تزریق ژل بینی برای موارد زیر قابل انجام است:

 (1) بینی های کوچکی که به تجدید ساختار نیاز دارند. (2) بینی هایی همراه با کمی انحراف (3) وجود قوز بینی متوسط بر روی پل بینی (4) افتادگی بینی به میزان خفیف تا متوسط  (5) بینی های شبیه قلاب که نیاز به اصلاح ظاهر و صاف کردن دارند.  (6) بینی با نوک سر بالا، در مواقع نیاز به اصلاح نوک بینی  (7) زمانی که بعد از عمل جراحی رینوپلاستی نیاز به اصلاح باشد.

تزریق ژل بینی , تزریق ژل برای گودی بینی , قیمت تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی | تزریق ژل برای گودی بینی پگونه انجام می شود ؟

این روش درمانی در طول یک جلسه با بی حسی موضعی انجام می شود. نیاز به ریکاوری و مراقبت خاصی پس از آن وجود ندارد. هیچ جراحتی از آن بر صورت بیمار باقی نمی ماند. در عمل زیبایی بینی با تزریق ژل ، پر کننده های پوستی به مقدار کم و دقیق در محل مورد نظر تزریق می شوند. به عنوان مثال اگر ریشه بینی در بالای پل بینی فرو رفته باشد یک خطای بصری از قوز و برآمدگی  ایجاد می کند در حالی که اینگونه نیست. در این زمان باید محل دقیق تزریق توسط پزشک مشخص شود. پس از انجام عمل، پزشک محل تزریق را ماساژ می دهد تا تغییر شکل بینی ایجاد شود. همچنین برای درمان فرورفتگی بینی، تزریق بدون بالا بردن و یا تغییر نوک بینی انجام می شود و شکل و زاویه و یا طول بینی تعییر آشکاری نخواهد کرد.

لینک های مهم :

لیزر مو رها , لیزر موهای زائد , قیمت لیزر موهای زائد , لیزر مو , میکرودرم ابریژن , میکرودرم

بیمار در طول جلسه درمانی کاملا هوشیار بوده و با آینه می تواند نتایج عمل را مشاهده کند. تاثیر تزریق بلافاصله پس از عمل ظاهر می شود و با توجه به نوع ژل بین 8 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد.

از مزایای این روش هزینه کمتر آن نسب به جراحی زیبایی بینی، غیر تهاجمی بودن و عدم نیاز به دوره ریکاوری می باشد. همچنین به علت داشتن نتایج نیمه ماندگار، افرادی که قصد انجام جراحی داشته اما در مورد آن تردید هایی دارند می توانند به صورت موقت نتایجی مشابه نتایج عمل رینوپلاستی را در صورت خود به وجود آورند.

تزریق ژل برای خط اخم ، خنده ، چین و چروک های دور چشم و گردن

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد از دیگر کاربردهای تزریق ژل، رفع خطوط خنده و اخم و چین و چروک های صورت و گردن می باشد. به این دلیل که در ساخت ژل ها از مواد طبیعی استفاده شده، حساسیت زا نبوده و نیازی به تست ندارند. این ژل های پر کننده مشتقات اسید هیالورونیک، مانند رستیلان می باشند. رادیسه -Radiesse- نسبت به رستیلان دواک و ماندگاری بیشتری دارد. بدن کلاژن را به دور کره های بسیار ریز تشکیل می دهد از این رو نواحی ای که در آن تزریق ژل صورت گرفته حجیم می شوند.

تزریق ژل برای لاغری صورت

برای رفع ظاهری لاغری صورت می توان از تزریق ژل استفاده کرد. تزریق ژل برای لاغری صورت یک روش هست که می توان قسمت های استخوانی صورت را پر کرد.

تزریق ژل

 تزریق ژل | کلاژن و چربی دو عنصر مهم در جوانی و شادابی پوست می باشد. این دو عنصر از افتادگی و تشکیل چین و چروک در پوست جلوگیری می کند. با قرار گرفتن در معرض خورشید و فعالیت عضلات در سال های طولانی و درنهایت با افزایش سن، سطح این دو عنصر در پوست کاهش می یابد. پس از آن پوست نازک و شکننده شده و خطوط ریز و چین چروک هایی در آن خود نمایی می کنند. یک راهکار مناسب برای رفع علائم پیری تزریق ژل می باشد.

برای اصلاح علائم پیری پوست، می توان از فیلر ها  ( پر کننده ) استفاده کرد. روش های پر کردن بافت نرم، کاملا غیر جراحی هستند و ژل های پر کننده با تزریق به زیر پوست نواحی آسیب دیده، شادابی و جوانی را در آن زنده می سازند. در افراد جوان بدون علائم شدید پیری پوست نیز، از پر کننده های بافت نرم جهت افزایش حجم در نواحی گوناگون مانند، سینه، گونه، لب و … استفاده می شود. بنابراین تزریق ژل لب ، تزریق ژل برای لاغری صورت ، تزریق ژل پیشانی ، تزریق ژل گونه جزو تزریق های با بیشترین کاربرد هستند.

 

ژل های پرکننده قابل تزریق تغییرات زیر را درمان می نمایند:

  • از دست رفتن میزان پری صورت، در ناحیه گونه، لب، پلک و….
  • شل شدن بافت ها
  • عمیق شدن چین ها و خطوط صورت

برای مشاوره تزریق ژل و نیز تعیین نوبت با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی رها تماس بگیرید.

تزریق ژل چیست ؟

پیری پوست یک مساله اجتناب ناپذیر است. همانطور که می دانید کلاژن و چربی دو عنصر مهم در بدن انسان هستند. وظیفه این دو عنصر حفظ جوانی و شادابی پوست است. وجود کلاژن و چربی کافی در پوست باعث جلوگیری از چین و چروک و شل شدگی پوست می شود. افزایش سن و عوامل محیطی همانند آفتاب باعث پیری پوست می شود. بنابراین عوارض آن در پوست ظاهر می شود. تزریق ژل یک روش درمانی برای رفع علایم پیری در افراد است که در ادامه توضیح می دهیم.

در علم پزشکی برای برجسته سازی از فیلر استفاده می کنند. فیلر به معنی پرکننده می باشد. برخی از افراد به اشتباه فیلر را معادل با ژل می گیرند که این مساله صحیح نیست. فیلر طیف وسیعی از مواد پرکننده را شامل می شود که ژل تنها یکی از این موارد است. ژل تزریقی در اینجا از خانواده ژل هیالورونیک اسید است. این ژل خصوصیات مورد نظر برای پرکنندگی را داراست. بنابراین مورد تایید پزشکان است.

اثرات تزریق ژل

تزریق ژل ، پوست را بازسازی کرده و حجم از دست رفته را به آن باز میگرداند. همچنین میزان هیدراته پوست را بهبود می بخشد و تاثیرات مثبتی بر فرم و ظاهر پوست ایجاد می کند. فیلرها موجب می شوند تا به شکلی کاملا طبیعی پوست جوانسازی شود و حالت خستگی و خمودی چهره از بین برود. تزریق ژل یک راهکار بی خطر برای پوست است. پس از تزریق ممکن است کمی قرمزی و یا تورم در محل تزریق دیده شود که به سرعت رفع خواهد شد. امروزه از ژل برای رفع علائم پیری استفاده میشود.

گروه های متفاوتی از فیلرهای بافت نرم وجود دارند که ویژگی مشترکشان تزریق زیر پوست است. این محصولات ضخامت های متفاوتی نیز دارند به این صورت که هر چه ناحیه تزریق ژل عمیق تر بوده و نیاز به ایجاد برآمدگی بیشتری در پوست باشد، از محصولات ضخیم تر آن استفاده می شود. در افراد جوان بدون علائم شدید پیری پوست نیز، از پر کننده های بافت نرم جهت افزایش حجم در نواحی گوناگون مانند، سینه، گونه، لب و … استفاده می شود.

لینک های مهم :

لیزر مو رها , لیزر موهای زائد , قیمت لیزر موهای زائد , لیزر مو , میکرودرم ابریژن , میکرودرم

ژل های پر کننده از چه چیزی تشکیل شده اند؟

ژل های پرکننده مورد استفاده در تزریق ژل ، از انواع مختلف مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند. این ژل ها سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. این ژل ها به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می شوند.

ژل تزریقی دائمی

ژل های دائمی به دلیل استفاده از فیلرها با مواد مصنوعی و جابجایی و ایجاد التهاب در پوست، مردود می باشند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

ژل تزریقی موقت

ژل های تزریقی موقت با طول عمر های متفاوت بین 6 تا 18 ماه موجود می باشند. ژل تزریقی موقت از محصولاتی مانند: کلاژن، اسید هیالورونیک و هیدروکسی آپاتیت کلسیم تشکیل شده اند. این مواد به صورت طبیعی نیز در بدن وجود دارند. کلاژن یک پروتئین حفاظتی مهم برای پوست می باشد. اسید هیالورونیک نیز به حفظ آب پوست کمک نموده و به آن حجم و فرم می دهد.

ژل هیالورونیک یک نوع ماده پر کننده طبیعی در بدن انسان می باشد. هنگامی که خط خنده  ( چین نازولبیال ) عمیق تر شود، لب ها شروع به نازک شدن می کنند. در نتیجه گوشه های آن دچار افتادگی شده و چین و چروک هایی ظاهر می شوند. فیلر های اسید هیالورونیک در زیر این خطوط چین ،گودی ها و یا چروک پیشانی تزریق می شوند تا حجم از بین رفته را جایگزین کنند.

مکانیسم اثر بخشی ژل ها به این صورت می باشد که ابتدا با تزریق در ناحیه مربوطه، یک جوانسازی فیزیکی اتفاق می افتد و چین و چروک ها و گودی ها پر می شوند. سپس با تحریک محل تزریق، عمل کلاژن سازی در پوست آغاز می شود. همچنین با توجه به جذب آب توسط ژل ، رطوبت پوست افزایش یافته و با بالا رفتن گردش خون در آن ، شاداب تر می شود.

انواع فیلرهای تزریقی

فیلرهای تزریقی به انواع زیر تقسیم می شوند:

فیلر ®JUVEDERM

این نوع فیلر یک پر کننده حاوی اسید هیالوروتیک است. انواع گوناگونی دارد که با توجه به میزان افزایش حجم متفاوت می باشند. نوع ®JUVEDERM Ultra plus بیشترین افزایش حجم را ایجاد می کند. از این فیلر معمولا در تزریق ژل گونه ها ، لب ها ، پر کردن خطوط گوشه دهان و چین های خنده استفاده می شود.

فیلر ®Restylane

نوعی دیگر از پرکننده قابل تزریق حاوی اسید هیالوروتیک می باشد. این فیلر باعث افزایش حجم متوسط می شود. Restylane®Fine Lines  نسبت به ®Rgular Restylane افزایش حجم کمتری ایجاد می کند. از کاربردهای آن می توان به رفع خطوط و چروک ریز در اطراف دهان اشاره کرد. از این فیلر همچنین در تزریق ژل برای پوشانیدن برجستگی های چربی در پلک بالایی استفاده می شود.

عوارض تزریق ژل

یک مساله مهم در تزریق ژل وجود دارد که در صورت رعایت نشدن می تواند مشکلات و خطرات جدی داشته باشد. تزریق ژل توسط متخصصان و پزشک مجرب. این روزها مراکز زیادی اقدام به تزریق ژل می کنند حتی آرایشگاه ها. ولی بخاطر حفظ سلامتی تان در هر مرکزی اینکار را انجام ندهید.

در چنین مراکزی دو تهدید بزرگ در کمین شماست. ژل نامرغوب و غیراستاندارد و تقلبی و کارنابلدی تزریق کننده. در صورتی که حتی کیفیت ژل خوب باشد ولی تزریق کننده تکنیک لازم را نداند شما با مشکل مواجه می شوید. در صورت ضد عفونی نکردن و عدم رعایت شرایط استریل، محل تزریق می تواند عفونت کند.

در صورتی که شما مکان مناسبی را با فرد مناسب برای تزریق ژل انتخاب کنید ، تنها عارضه تزریق ژل می تواند تورم و التهاب کوتاه مدت 2 و یا 3 روزه باشد. برخی مواقع کبودی و خون مردگی مختصری هم وجود خواهد داشت که سریعا رفع می شود. بنابراین با انتخاب درست عورض تزریق ژل عملا وجود ندارد.

ژل های تزریقی خطرناک

برخی ژل های تزریقی عوارض خطرناکی دارد. مثل تزریق ژل دائمی. نظر برخی از پزشکان بر این است که در این ژل ها از مواد سرطانزا استفاده شده است. برخی از افراد نسبت به این ژل ها حساسیت نشان می دهند. سیستم ایمنی این افراد سعی در دفع آن می کند که این تازه شروع مشکلات است.

بهترین ژل تزریقی

بهترین ژل تزریقی ، ژلی هست که در بدن حساسیت ایجاد نکند. همچنین بایستی به مرور قوام و دوام خود را از دست ندهد. برخی از ژل ها در چند ماه اول هیچ مشکلی را ندارند ولی بعد از گذشت چند سال به حالت گوله گوله در میایند. تخلیه این ژل ها سخت خواهد بود.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
<-blogads->